6- کمپرسور هوا روشن نمی شود
اگر دکمه شروع را فشار دهید و هیچ اتفاقی نیفتد، ممکن است فکر کنید کمپرسور هوا خراب است - اما همیشه اینطور نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که کمپرسور هوا راه اندازی نمی شود و برخی از آنها به سادگی قابل تعمیر هستند.
اگر کمپرسور باد شما زمزمه می کند اما روشن نمی شود، می دانید که حداقل قدرت دارد. این احتمال وجود دارد که مشکل یا در موتور یا انتهای هوا باشد. مسائل رایج عبارتند از:
خازن های خراب
سیم پیچ موتور آسیب دیده
فعال سازی حفاظت اضافه بار
خرابی سوپاپ
فیلترهای ورودی مسدود شده
خرابی بلبرینگ انتهایی هوا
اگر اصلاً اتفاقی نیفتد، ممکن است:
مشکل برق یا سوختن فیوز
استارت معیوب
تنظیمات فشار قطع (تنظیم فشار قطع خیلی کم)
خرابی مکانیکی و الکتریکی در داخل موتور
سوئیچ استارت یا برد کنترل بد است
کاری که می توانید انجام دهید:
قبل از هر چیز دیگری، اتصالات برق را بررسی کنید. مطمئن شوید که سیم برق به درستی وصل شده و کلید برق روشن است. در صورت لزوم، کلیدهای مدار را نیز بررسی کنید.
اگر کمپرسور هنوز روشن نمی شود، تنظیمات فشار قطع را بررسی کنید. سعی کنید تنظیمات فشار قطع را تنظیم کنید تا ببینید آیا کمپرسور شروع به کار می کند یا خیر.
اطمینان حاصل کنید که سوپاپ و استارت به درستی کار می کنند و هیچ انسدادی در فیلترهای ورودی وجود ندارد.
اگر پس از انجام این مراحل کمپرسور هوای شما هنوز روشن نمی شود، بهتر است برای تشخیص و تعمیر کمپرسور اسکرو با متخصص کمپرسور نوری تماس بگیرید.
- کمپرسور هوا متوقف نمی شود
یک کمپرسور هوا طوری طراحی شده است که پس از رسیدن فشار مخزن به نقطه قطع، کار را متوقف کند. اگر کمپرسور هوا شما متوقف نمی شود، ممکن است به دلایل زیر باشد:
شیر تخلیه فشار معیوب
سوئیچ برق معیوب
سوئیچ فشار معیوب
کاری که می توانید انجام دهید:
اگر پس از رسیدن فشار مخزن به نقطه قطع، کمپرسور هوا متوقف نشد، باید بلافاصله برق کمپرسور را قطع کنید. فشار بیش از حد سیستم می تواند بسیار خطرناک باشد. شیر کمکی را بررسی کنید و در صورت ایراد آن را تعویض کنید.
اگر با تعویض شیر کمکی مشکل حل نشد، ممکن است مشکل از سوئیچ فشار معیوب باشد. سوئیچ فشار یک سیگنال به کنترل های داخلی کمپرسور می فرستد تا پس از رسیدن فشار مخزن به نقطه قطع، کار را متوقف کنند. تعویض سوئیچ فشار باید مشکل را حل کند.
- مصرف بیش از حد برق
کمپرسورهای هوای صنعتی مصرف کنندگان برق قابل توجهی هستند، اما مصرف بیش از حد انرژی می تواند نشان دهنده مشکلات اساسی موثر بر راندمان و عملکرد باشد. علل شایع عبارتند از:
نادیده گرفتن وظایف تعمیر و نگهداری منظم مانند تمیز کردن و روغن کاری قطعات، تعویض فیلتر هوا و روغن، و تخلیه میعانات
نشتی هوا در سیستم
کارکرد با فشارهای بالاتر از حد نیاز
موتور کمپرسور هوا کهنه یا خراب است
کاری که می توانید انجام دهید:
کارهای تعمیر و نگهداری معمولی مانند تعویض روغن، تمیز کردن یا تعویض فیلترهای هوا و روغن و بررسی و تعمیر هرگونه نشتی را دنبال کنید.
اطمینان حاصل کنید که کمپرسور فقط با فشار مورد نیاز برای عملیات شما کار می کند. تنظیم فشار برای مطابقت با نیازهای شما می تواند مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
اگر کمپرسور قدیمی باشد یا موتور ناکارآمد باشد، ممکن است در دراز مدت به یک مدل جدیدتر و کم مصرف تر، مانند کمپرسور هوا درایو با سرعت متغیر (VSD) مقرون به صرفه تر باشد.
اگر با وجود توجه به این عوامل مصرف برق همچنان بالاست، یک متخصص را برای انجام ممیزی انرژی دعوت کنید. آنها می توانند زمینه های ناکارآمد را شناسایی کرده و راه هایی را برای کاهش مصرف انرژی پیشنهاد کنند.
- کمپرسور هوا فشار کافی ایجاد نمی کند
اگر مشکل فشار دارید، اولین چیزی که باید تعیین کنید این است که آیا مشکل مربوط به کمپرسور است یا خطوط توزیع. نصب گیج های فشار در خروجی کمپرسور هوا و در محل استفاده می تواند به عیب یابی فشار کم کمپرسور هوا کمک کند.
اگر کمپرسور هوا PSI صحیح را تولید می کند، اما فشار کافی در نقطه استفاده دریافت نمی کنید، مشکل در خطوط توزیع است. نشت هوا در لوله های توزیع، فیلترهای درون خطی مسدود شده، و نشتی یا تعداد زیاد اتصال دهنده های سریع و شیلنگ از عوامل رایج افت فشار در سیستم توزیع هستند.
اگر کمپرسور فشار کافی ایجاد نمی کند، مشکل ممکن است در انتهای هوا باشد (به عنوان مثال، نشتی بین پیستون های فشار قوی و فشار پایین، ناهماهنگی روتور روی کمپرسور پیچ، نشتی مهر و موم یا واشر و غیره). یا ممکن است ورودی مسدود شده باشد یا شیر فشار تخلیه روی کمپرسور پیچی معیوب باشد.
در نهایت، ممکن است کمپرسور اندازه مناسبی برای کاربرد نداشته باشد. اگر از هوای (CFM) بیشتر از مقداری که کمپرسور برای آن در نظر گرفته شده (در یک PSI خاص) استفاده میکنید، کمپرسور نمیتواند آن را حفظ کند.
توجه: اگر شیر تخلیه/سرویس را به آرامی به نیروگاه برگردانید و آمپر کامل روی کمپرسور دریافت کنید، به احتمال زیاد کمپرسور مشکلی ندارد. در این حالت کمپرسور خیلی کوچک است یا سیستم توزیع مقصر است.
کاری که می توانید انجام دهید:
اگر مشکل در سیستم توزیع است، ابتدا فیلترهای درون خطی را بررسی کنید و در صورت بارگذاری آنها را تغییر دهید. استفاده از اتصال دهنده های سریع و شیلنگ ها را محدود کنید. در نهایت، یک مطالعه نشت هوا انجام دهید. (شرکت برق شما ممکن است هزینه این را بپردازد.)
اطمینان حاصل کنید که فشار به درستی تنظیم شده است و تنظیم کننده فشار کار می کند. در صورت لزوم رگولاتور فشار را تعویض کنید.
دریچه های ورودی و فیلترها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوپاپ ها به درستی کار می کنند و هیچ انسدادی وجود ندارد.
اگر مشکل در انتهای هوا باشد، احتمالاً بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. این امکان وجود دارد که انتهای هوا نیاز به بازسازی داشته باشد.
- روغن اضافی در هوای تخلیه
روغن اضافی در هوای تخلیه زمانی اتفاق می افتد که روغنی که برای روانکاری، خنک کردن و آب بندی کمپرسور استفاده می شود به هوای فشرده خارج شده از دستگاه ختم شود. چندین دلیل ممکن برای این مشکل وجود دارد، از جمله:
نقص در جداکننده روغن، که قرار است روغن را قبل از خروج از کمپرسور پیچ از هوای تخلیه خارج کند.
سطح روغن در مخزن به دلیل پر شدن بیش از حد یا نقص در سیستم کنترل کننده سطح روغن بسیار بالا است.
انسداد در خط برگشت روغن، که می تواند مانع از برگشت روغن از جداکننده کمپرسور پیچ به حوضچه شود.
مشکلات ویسکوزیته روغن، به دلیل استفاده از روغن نامناسب یا روغن خیلی داغ یا خیلی سرد.
کاری که می توانید انجام دهید:
سطح روغن و کیفیت روغن را بررسی کنید. روغن اضافی را تخلیه کنید یا روغن و فیلتر را برای شروع تعویض کنید. در صورت مشاهده علائم لجن یا لاک در روغن، با ما تماس بگیرید تا یک لاک پاک کن از طریق کمپرسور اجرا شود. مطمئن شوید که از روغن توصیه شده برای کمپرسور خود استفاده می کنید.
خط برگشت روغن را برای انسداد بررسی کنید. هرگونه لجن، زنگ زدگی یا زباله در خط روغن را تمیز کنید یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید.
مطمئن شوید که جداکننده روغن به درستی کار می کند. اگر جداکننده معیوب یا فرسوده است، باید تعویض شود. این همچنین هزینه های انرژی شما را افزایش می دهد.
اگر همچنان با انتقال بیش از حد روغن در هوای فشرده خود مواجه هستید، فیلتر داخلی خود را ارتقا دهید تا قطرات روغن از منبع هوا حذف شود.
- ورودی کمپرسور هوا مسدود شده است
ورودی هوای کمپرسور شما نقش مهمی در عملکرد آن دارد. اگر ورودی هوا مسدود یا مسدود شود، می تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله کاهش فشار هوا، گرمای بیش از حد و افزایش مصرف انرژی شود. در اینجا چیزی است که ممکن است باعث آن شود:
عدم تعویض منظم ورودی هوا می تواند منجر به تجمع گرد و غبار و زباله شود و باعث گرفتگی آن شود. فیلترهای هوای ورودی بارگیری یا آسیب دیده جریان هوا را محدود می کند.
دریچه ورودی معیوب در کمپرسور پیچی باعث می شود که کمپرسور نتواند در صورت نیاز هوا را به داخل بکشد.
کاری که می توانید انجام دهید:
فیلتر هوای ورودی را به طور مرتب تعویض کنید تا از تجمع گرد و غبار و زباله جلوگیری شود.
فیلترهای هوا را به طور مرتب چک کنید و در صورت گرفتگی یا آسیب دیدگی آنها را تعویض کنید.
اگر شیر ورودی معیوب باشد، باید تعویض یا بازسازی شود.
- ۰۳/۰۶/۳۱