در این راهنما، اجزای ضروری را که یک کمپرسور اسکرو دوار را تشکیل میدهند، تجزیه میکنیم. ببینید هر جزء چه کار می کند و چگونه کار می کند و یاد بگیرید که چگونه به درستی از کمپرسور خود برای عملکرد بهینه و طول عمر نگهداری کنید.
چه اجزای ضروری یک کمپرسور اسکرو را تشکیل می دهند؟
هنگام خرید یک کمپرسور اسکرو، مهم است که از اجزای ضروری برای عملکرد مناسب کمپرسور هوای اسکرو آگاه باشید. در اینجا لیست مختصری از قطعات و عملکردهای ضروری آورده شده است:
فیلتر هوای مکش ورودی: در ورودی محفظه تراکم تنظیم می شود که در آن امکان جذب و کاهش گرد و غبار و ورود ذرات آسیب رسان وجود داشته باشد. برای تمیز کردن و حفاظت از مرحله کمپرسور ضروری است.
شیر مکش یا شیر بار/تخلیه بار: این شیر معمولاً در بالای واحد فشرده سازی تنظیم می شود. این وظیفه دارد هوای خام را به سمت داخل بکشد تا توسط عنصر پیچ دوار پردازش شود. زمانی که فشار سیستم به کمتر از حد تعیین شده (بارگذاری) می رسد، به طور کامل باز می شود و زمانی که فشار سیستم به حداکثر حد تعیین شده رسید، شیرها را می بندد (تخلیه بار).
المنت پیچ روتاری: هوا را به سمت خروجی هدایت می کند و فشار ایجاد می کند.
محفظه فشرده سازی: المنت پیچ دوار را در بر می گیرد. این امکان وجود دارد که چندین مرحله برای فشار بیشتر داشته باشید.
غلتک ها و بلبرینگ های ضد اصطکاک: این ها پیچ های دوار را محکم می کنند و از متعادل بودن و چرخش یکنواخت آن ها مطمئن می شوند.
فیلتر روغن: فیلترهای روغن در داخل سیستم روغن تنظیم می شوند تا به تدریج آلودگی در روغنی که برای روانکاری یا فشرده سازی استفاده می شود، از بین برود.
مخزن جداکننده: مخزنی است که در آن هوای فشرده برای جداسازی روغن از هوای فشرده ارسال می شود. همچنین به عنوان یک مخزن برای روغن عمل می کند و فشار هوا را با کمک شیر فشار حداقل نگه می دارد تا اطمینان حاصل شود که فشار روانکاری در سیستم حفظ می شود.
جداکننده ها: به طور خاص برای کمپرسورهای تزریق روغن، در داخل مخزن جداکننده تعبیه شده و روغن اضافی را فیلتر می کند تا اطمینان حاصل شود که هوای فشرده با حداقل مقدار روغن باقیمانده از سیستم خارج می شود.
واشر و مهر و موم: برای حفظ حداکثر فشار و اطمینان از عدم نشتی کمپرسور کلی در نقاط بحرانی واحد ضروری است.
شیر بدون برگشت/ شیر چک: این شیر تضمین می کند که وقتی کمپرسور تخلیه می کند یا تولید هوا را متوقف می کند، فشار را در سیستم پایین دست حفظ می کند.
موتور کمپرسور: پیچ های دوار را به حرکت در می آورد و چرخه تراکم دستگاه را تغذیه می کند. توسط کنترل کننده ریزپردازنده کمپرسور کنترل می شود.
کنترل سیستم: این به شکل نمایشگر و پنل ورودی است. برای کارکرد، اتوماسیون و نظارت بر واحد کمپرسور ضروری است.
شیر تخلیه: معمولاً در پایان فرآیند فشرده سازی تنظیم می شود. تنها زمانی باز می شود که حداقل فشار صحیح به دست آید و اطمینان حاصل شود که فشار کافی در داخل سیستم برای اطمینان از روانکاری خوب مراحل تراکم حفظ می شود.
پس از خنک کننده: این امر باعث خنک شدن هوای فشرده شده و گرمای تولید شده در فرآیند فشرده سازی را حذف می کند. خنک کننده ها را می توان با هوای محیط یا با کمپرسورهای آب خنک خنک کرد. انتخاب خنک کننده هوا یا خنک کننده آب بر اساس نیاز مشتری و محل نصب انجام می شود.
جداکننده آب: یکی از اجزای حیاتی کمپرسور مارپیچ هوا، جداکننده آب در پایین دست پس کولر نصب می شود و رطوبت مایع را از هوای فشرده جدا می کند و اطمینان می دهد که هوای خروجی از کمپرسور اشباع و عاری از هر گونه آب مایع است.
قطعات کمپرسور پیچ روتاری چگونه کار می کنند؟
درک عملکرد اجزای کمپرسور اسکرو هوا پیچ روتاری به شما کمک می کند تا عملکرد تجهیزات خود را با تعویض و نگهداری آنها در صورت نیاز و در صورت نیاز بهینه کنید.
1. فیلتر هوای ورودی
اینها برای نگهداری نظارتی و جزء مهم کمپرسور مورد نیاز هستند. وقتی صحبت از واحدهای تزریق روغن می شود، فیلترهای هوا رطوبت و باقیمانده روغن را از شیر باز و فرآیندهای تزریق خنک کننده پاک می کنند. بازرسی منظم فیلترهای هوا برای عملکرد تجهیزات شما بسیار مهم است.
فیلترهای هوا در نزدیکی دریچه های ورودی واحدهای بدون روغن قرار دارند. آنها خط دفاعی اولیه را از ناخالصی های هوای تحت فشار تشکیل می دهند و بنابراین رایج ترین فیلترهای نگهداری هستند.
2. عنصر پیچ دوار
روتورهای دوقلوی به هم پیوسته در داخل سیلندرهای اندود شده قرار می گیرند که در آن چرخش مکمل و گردش خون آنها رخ می دهد. به محض روشن شدن دستگاه، روتورها کار می کنند و هوای مکش شده را از شیر بازکننده دریافت می کنند. روتورها با اتصال به موتورهای کمپرسور از طریق یک سیستم توزیع گسترده از تسمه ها، بلبرینگ ها و محرک موتور شروع به چرخش می کنند. در حالی که چرخش ادامه دارد، هوا بین روتورها مکیده و فشرده می شود.
هنگامی که شیارها به پایان طول چرخش می رسند، هوا به حالت کاملاً فشرده تبدیل می شود. در نهایت، هوای فشرده از طریق شیر تخلیه به مخزن ذخیره آزاد می شود.
3. فیلتر روغن
فیلترهای روغن به تمیز و دست نخورده ماندن خلوص گاز هوای فشرده کمک می کنند و از عملکرد مناسب روانکاری و خنک کننده کل دستگاه اطمینان می دهند. تسمه و قرقره با آنهایی که در جداکننده روغن قرار دارند هماهنگ هستند. همچنین، از آنجایی که فیلترهای روغن معاصر دارای چرخش در نصب هستند، ارزیابی و تعویض آسان است.
اکثر فیلترهای روغن مجهز به سوپاپ های بای پس هستند که در صورت گیرکردن بیش از حد فیلترهای روغن یا گرم شدن دمای داخلی کار، هشدار ارسال می کنند. آنها اجازه می دهند روغن خام به محفظه تراکم نفوذ کند اما بدون ورود به فیلترهای روغن.